زائری زیر باران
نوشته شده توسط : زپو

 زائری زیر باران


این کتاب هم یک مجموعه داستان کوتاه دیگه از احمد محمود هست که داستان های مصیبت کبک ها ، بندر ، ترس ، راهی به سوی آفتاب ، زیر باران ، آسمان کور ، برخورد و از دلتنگی را قبلا عنوان کردیم .
بود و نبود : پسری که عاشق دختری به نام رزیک است ولی پدر رزیک اجازه ازدواج به آنها نمی دهد و اکنون به جرم کشتن پدر رزیک در زندان است .
انتر تریاکی : میمونی که دلقک بازی در می آورد و به وسیله انسان ها معتاد شده .
زیر آفتاب داغ : مردی که برای ماهیگیری به دریا می ورد و با کوسه ای درگیر می وشود .
در سایه سپیدارها : جوانانی که می خواهند فواید تعاونی را برای روستاییان تشریح کنند .

خوب 4 تا داستان تازه بیشتر نداشت که اونها هم داستان های خوبی بودند و در کل کتاب خوبی بود . جالبه بدونید که می گن در حقیقت داستان های کتاب زائری زیر باران و غریبه ها و پسرک بومی پیش  درآمد بزرگترین اثر احمد محمود یعنی رمان همسایه ها هستند و به نظر بد نمی یاد اگه قبل از همسایه ها سراغ این دو کتاب برید .

 

قسمت های زیبایی از کتاب

قبل از این که زندانی شم ، هرگز به فکر این چیزها نبودم . روشنی دل پذیر ظهر ، برایم عادی بود و تو منزل ، با بچه ها سر و کله زدن ، یک کار معمولی و غالبا خسته کننده . همیشه فکر می کردم که زندگی رنگی دیگر دارد  و آنچه در اطرافم می گذرد ، فقط یک مسخره ی تکراری است . ولی حالا نه ! حالا یادآوری تمام چیزهای بی ارزش که خارج از زندان دورم را گرفته بود ، برایم لذت بخش شده بود .

 

آدم عین علف هرزه است و خیلی زود به همه چیز عادت می کند .

 

خیلی از چیزهای بی اهمیت برای زندگی ضروری است . اصلا مجموعه ای از چیزهای به ظاهر بی اهمیت ، زندگی را تشکیل می دهد . زندگی یعنی همین !

 

حالا می توانستم بفهمم که خشن ترین قیافه ها ، جدی ترین کارها و نابود کننده ترین دردها فقط می تواند یک شوخی باشد ، یک شوخی گذرا .


خرید و دانلود  زائری زیر باران






:: برچسب‌ها: زائری , زیر ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: